Dobra ideja i energija recepti za uspeh festivala

Izvor: RTS, 25.Jun.2016, 08:41   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Dobra ideja i energija recepti za uspeh festivala

U Srbiji se godišnje održi oko 1.500 manifestacija različitog sadržaja koje obogaćuju domaću turističku ponudu. Gotovo polovina njih počinje i traje u letnjim mesecima. Prilagođavajući se zahtevima gostiju mnogi iz godine u godinu menjaju pravila i ponudu. Prepoznatljivost je, podsećaju stručnjaci, veoma važna u privlačenju turista.
Svake godine početkom jula Novi Sad postaje svet u malom. Povod >> Pročitaj celu vest na sajtu RTS << zbog kog turisti iz 60 zemalja baš tada dolaze u Srbiju je "Egzit". A o utiscima koje nose sa festivala, najbolje govori podatak da se veliki broj njih iznova vraća.

"Ono što Egzit čini posebnim jeste sam način na koji je nastao - iz društvenog aktivizma, zatim lokacija - Petrovaradinska tvrđava koja je sada već širom sveta poznata, i, naravno, magična atmosfera o kojoj svi pričaju. To su stvari koje Egzit izdvajaju od drugih festivala", napominje Daniela Piperčević.
Izdvaja ga i 200.000 gostiju godišnje. Broj koji nije važan samo za Novi Sad.
"Svaka manifestacija, između ostalog, jeste povod da turista obiđe i destinaciju na kojoj se nalazi. Ono što je još bolje kod manifestacija jeste da one ponovo goste privlače da se vrate i duže zadrže na destinaciji na kojoj su bili. Obično posećuju istorijske lokalitete na toj destinaciji, kao i prirodna bogatstva, mogućnosti za neku vrstu aktivnog odmora", napominje Sandra Vlatković iz Turističke organizacije Srbije.
Preduslov je da manifestacija bude prepoznatljiva. Od brojnih koje Srbija nudi tokom leta, to je postiglo tek desetak. Kako da jedan događaj postane zanimljiv i ljudima izvan lokalne zajednice?
Marketing stručnjak Miljan Premović ukazuje da je za to potrebna dobra ideja, entuzijazam, energija, kao i dobar trenutak.
A ideja treba da se zasniva na tradiciji i specifičnostima nekog kraja, smatraju upućeni. Predlažu kako od istorijskog događaja napraviti brend.
"Stevan Sinđelić sa njegovim čuvenim junaštvom - tu bi mogao da se napravi najveći vatromet u Evropi, koji bi mogao da oslikava trenutak kada je on učinio svoje herojsko delo. Sve što već imamo mora da komunicira na način koji svet razume, koji je moderan", dodaje Premović.
Tako sa publikom komunicira truba, koja na Saboru u Guči okupi 400.000 gostiju, i to je ujedno najposećeniji muzički događaj u Srbiji.
Rekorder po broju poseta je, međutim, jedan gastronomski. Leskovačka roštiljijada kojom se zatvara letnja sezona beleži čak 600.000 posetilaca. Recept za uspeh jedne manifestacije možda treba potražiti u kuvaru.

Nastavak na RTS...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta RTS. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta RTS. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.