Cunami neukusa i kiča

Izvor: Radio Televizija Vojvodine, 29.Mar.2015, 15:11   (ažurirano 02.Apr.2020.)

"Cunami" neukusa i kiča

Beogradska filharmonija je svojom novom kampanjom "Nije za svakoga" želela da animira svakog pojedinca i probudi ga iz pasive i pristajanja na "cunami" neukusa, kiča i degradacije, izjavila je FoNetu portparolka Beogradske filharmonije Jelena Milašinović.

Prema njenim rečima, Filharmonija je želela da animira svakog pojedinca da razmisli šta može sam aktivno da uradi na temu sveopšteg populizma koji je prodro >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio Televizija Vojvodine << u sve segmente društva.

Milašinović smatra da bi pojedinac trebalo da napravi razliku između prihvatanja i neprihvatanja, da se probudi iz pasive u kojoj pristaje na "cunami neukusa, kiča i potpune degradacije".

Kampanja je provokativna, imala je za cilj da bude direktna. Mi smo na ovaj način želeli da postavimo pitanje elita u današnjem društvu, odnosno koliko su one odgovorne, šta je njihova uloga i koliko su aktivne, objasnila je Milašinović.

Svakako da podtekst kampanje jeste kritika društva, napomenula je ona, budući da smo izabrali simbol (praziluk), koji na našem plakatu predstavlja paradigmu društva u kojem živimo.

Filharmonija je kampanjom dala stav, ali cela sezona u svojoj razradi upravo govori, ukoliko se neko odluči za ovu vrstu izbora, da ima izbora u odabiru kulturnog sadržaja ili onog drugog, precizirala je Milašinović.

Prema njenim rečima, Filharmonija kroz svoje cikluse otvara vrata i za "početnike", "iskusne", "zaljubljene", "megalomane" i "avanturiste", za sve one koji žele drugačiju vrstu sadržaja, vole klasičnu muziku ili žele da postanu ljubitelji klasične muzike.

Osvrćući se na prigovore da je kampanja uvredljiva, Milašinović uzvratila da je "to je kritika", dok je protivkampanju "Pravda za praziluk" označila kao kreativnu.

Nama je drago ako smo izazvali da na kreativan način ljudi odgovore na stav koji smo mi izneli, samo bismo voleli da i tema koju smo pokrenuli, koja je vrlo angažovana, ode u aktivniji dijalog, a ne samo u šalu i kritiku, poručila je Milašinović.

Ona je ocenila da brojni komentari na društvenim mrežama, nažalost, govore upravo o toj pasivizaciji društva na koju Filharmonija ukazuje.

Milašinović je podsetila da je Filharmonija na budžetu, kao institucija kulture od nacionalnog značaja, ali i da je više nego poznata i po razvijanju modela javno-privatnog partnerstva.

Mi podržavamo takvu vrstu finansiranja, podržavamo taj svetao primer, istakla je Milašinović i ocenila da je Filharmonija danas na ovom mestu zahvaljujući i tom sistemu rada i da želi da napreduje u modelu koji je sama započela.

Upitana da li će i kako kampanja "Nije za svakoga" uticati na posetioce Filharmonije, Milašinović je odgovorila da Filharmonija ima svoje pretplatnike i svoju publiku, koja je lojalna.

Mi vodimo računa o njima, ali želimo da ova institucija, budući da je vrlo aktivna, ni bude hermetična, već da animira, pa i na ovaj možda granični način, i da tako otvori vrata onima koji su se uplašili da možda nemaju izbora za sebe, zaključila je Milašinović.

Nastavak na Radio Televizija Vojvodine...






Povezane vesti

Beogradska filharmonija u kampanji "Nije za svakoga"

Izvor: Radio 021, 29.Mar.2015

Beogradska filharmonija je svojom novom kampanjom "Nije za svakoga" želela da animira svakog pojedinca i probudi ga iz pasive i pristajanja na "cunami" neukusa, kiča i degradacije, izjavila je portparolka Beogradske filharmonije Jelena Milašinović...Prema njenim rečima, Filharmonija je želela da...

Nastavak na Radio 021...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Radio Televizija Vojvodine. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Radio Televizija Vojvodine. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.