Izvor: Blic, 27.Maj.2015, 11:28 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Vesić: Novi tarifni sistem omogućiće efikasniji i jeftiniji gradski prevoz
- Poslednjih godinu dana učinili smo sve napore ka boljoj naplati karata, ali iako nam svakodnevno rastu prihodi od naplate, i od nekadašnjih 500 miliona danas iznose oko 750 miliona dinara mesečno, to još nije dovoljno, jer za normalno funkcionisanje prevoza u gradu potrebno je više od 900 miliona dinara mesečno - rekao je gradski menadžer Goran Vesić.
Najavljujući novi tarifni sistem, Vesić je podsetio na veliku disproporciju u broju vožnji i broju plaćenih karata >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << koju gradski prevoz ne može da podnese a da se to ne odrazi na njegov kvalitet.
- Prema nedavno završenom brojanju putnika, u Beogradu od 570.000 zaposlenih samo 105.000 redovno plaća prevoz, što je skandalozan podatak. Mi i dalje imamo najjeftiniji prevoz, gde karta za penzionere košta jedan dinar dnevno, a zaposlene 109 dinara dnevno, a ako uđete u taksi, start će vas koštati 170 dinara i svaki kilometar po još 70, što jasno govori o razlici između jedne i druge vrste prevoza - kazao je Vesić.
Govoreći o mogućnostima za poboljšanje sistema gradskog prevoza, gradski menadžer je najavio da će to dovesti i do smanjenja cene karata za korisnike iz prigradskih naselja.
- Novom mapom želimo da ukinemo obe zone i napravimo četiri, po bojama zona koje inače koristi i JKP "Parking servis", a gde će cene za nekadašnji ITS 2 biti niže između 20 i 30 odsto, a samim time ćemo imati i bolju naplatu i veći prihod. Ako prihod bude rastao i ako u plaćanju karte svi budemo solidarni, moći ćemo da razgovaramo i o smanjenju cena karata u ostalim zonama - rekao je Goran Vesić.
Vesić je objasnio da postoje načini da se ostvare popusti pri kupovini markica a odnose se na kompanije i preduzeća.
Gradski menadžer je najavio i očekivanje da će prevoz privatnih prevoznika biti kvalitetniji, ali i najavio nabavku novih gradskih autobusa.
- Naredne godine nas očekuje tender za privatne prevoznike, tako da ćemo na novi način da definišemo i taj deo javnog prevoza. Ove godine smo izdvojili novac za kupovinu jednog broja „Ikarbusovih” autobusa, a u julu ćemo raspisati tender za kupovinu električnih autobusa. To će biti prvi električni autobusi u Beogradu - rekao je Goran Vesić.
VESIĆ O PREVOZU: Povećan broj prodatih karata, ali ne i prihodi
Izvor: Kurir, 27.Maj.2015
BEOGRAD - Gradski menadžer Goran Vesić izjavio je danas da je uspela preporuka upućena preduzećima koja posluju u Beogradu za kupovinu karata za javni prevoz, što se vidi po povećanju prihoda, ali da to još nije dovoljno za normalno funkcionisanje prevoza u glavnom gradu...On je za Studio B najavio...