Nema para, pa ni treće smene

Izvor: Blic, 02.Sep.2015, 15:16   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Nema para, pa ni treće smene

Kada se u Beogradu nešto gradi ili rekonstruiše, to onda traje dugo. Radnici rade u radno vreme, a noću - gradilišta su pusta.

Zašto u Beogradu ne može da se radi u tri smene i zašto se ne iskoriste pri rekonstrukciji ulica noćni sati, kada nema saobraćaja, jasno je kao dan, kažu naši sagovornici - besparica je.

Noćna smena na gradilištu je znatno skuplja od dnevne tako da, ako radnici i nemaju ništa protiv posla po mraku, poslodavcima to nikako ne pada >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << na pamet.

- Situacija je izuzetno teška. Gotovo sve građevinske firme su desetkovane sa radnicama i jedva ih drže na okupu. Noćni rad je po zakonu najmanje 50 odsto skuplji od dnevnog. Takođe, veliki su troškovi da bi se po mraku obezbedila struja za reflektore, a i sprečila buka. Zbog zvučne izolacije je potrebno nabaviti zidna platna na gradilištu, a to sve košta - objašnjava Vesna Dinčić iz firme “Euro Crnotravac”.

Svi veći projekti putne infrastrukture u prestonici rade se na Saobraćajnom institutu CIP, a tamo jedva da pamte kada se radilo na gradilištu noću.

- Specifično je raditi na gradilištu u naseljima pošto radovi stvaraju buku što je loša okolnost. Tako da, recimo, u Ulici vojvode Stepe nije moglo ni da se razmišlja o toj trećoj smeni jer bi se verovatno mnogi stanari bunili. S druge strane, sećam se da smo pre skoro 10 godina bili nadzorni organ rekonstrukcije Nemanjine ulice i da smo kako bi Vlada mogla nesmetano da funkcioniše radili i noću - kaže Milutin Ignjatović, generalni direktor ovog instituta.

Kako stvari sada stoje, teško da će iko u gradu uskoro videti građevinca na poslu noću.

- Izvođači radova posluju po izuzetno niskim cenama. Da bi došli do posla oni na tenderu moraju da spuštaju cenu ispod realne. To onda znači da nemaju mnogo prostora da plaćaju radnike u trećoj smeni. Taj rad zahteva i da se obezbedi dodatna električna energija kako bi se osvetlelo gradilište. Po Zakonu o radu noćna smena je skuplja i sve to uvećava troškove - kaže Mirko Petrović, zamenik direktora Građevinske direkcije Srbije.

Petrović, kako kaže, ne može iz glave ni da se seti kada je poslednji put neki građevinski projekat završen po svetlostima reflektora.

- Morao bih da pročešljam arhivu. Verovatno su radu u noćnoj smeni pribegavali privatni investitori kako bi ispoštovali rokove - ističe Petrović.

VIŠESPRATNICA ZA DEVET DANA

Prijateljstvo sa Japancima i Kinezima moglo bi da nauči građevince u Beogradu kako da se, recimo, izgradi saobraćajnica ili zgrada za svega nedelju dana. Recimo, radnicima u zemlji izlazećeg sunca pre četiri godine trebalo je samo šest dana da saniraju ogromne kratere na autoputu nakon razornog zemljotresa dok su građevinci u najmnogoljudnijoj zemlji na svetu podigli višespratnicu za svega devet dana.

Nastavak na Blic...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.