Manje autobusa, uz kontrolore u prevozu i policajci

Izvor: 24sata, 21.Avg.2014, 01:10   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Manje autobusa, uz kontrolore u prevozu i policajci

Na gradskim ulicama od 1. septembra biće 109 autobusa manje u odnosu na prethodni zimski red vožnje jer grad više ne može da pokriva ogroman gubitak koji prave “šverceri”. Tako će broj autobusa biti manji od 1.000, dok se tramvajske i trolejbuske linije neće redukovati.

KONTROLA - Postojećim Bus plus kontrolorima od 1. septembra pridružiće se i po jedan komunalni policajac i GSP-ov kontrolor, a ako ni pojačana kontrola ne urodi plodom biće dodatnih redukcija broja >> Pročitaj celu vest na sajtu 24sata << vozila - upozorio je juče Željko Milković, v.d. direktora GSP, na početku akcije kojom ovo preduzeće promoviše plaćanje prevoza.

Ova akcija traje do septembra, kada će promociju i informativne letke zameniti - stroža kontrola.

- Planirano je da u kontroli radi 600 ljudi u 200 ekipa. Ako građani ne budu plaćali karte, to je pet milijardi dinara manje u budžetu na godišnjem nivou. To je 300 novih autobusa ili 20 novih tramvaja ili 160 kuća za poplavljene... - kaže Milković.

Takođe, svi putnici koji se trenutno ne validiraju od 1. septembra smatraće se švercerima, čak i ako su uplatili mesečnu dopunu. Ako zaborave da očitaju karticu, kontrola će im je blokirati, a ponovnu aktivaciju moraće da plate. Zahvaljujući tome, znaće se tačan broj putnika na linijama, što će, uz planirano ručno brojanje, omogućiti da se čitava GSP mreža optimizuje. Od 1. januara imaćemo i više zona u gradskom prevozu, a verovatno će i penzioneri stariji od 65 godina plaćati prevoz na mesečnom nivou.

- To će da odluči gradonačelnik i uprava grada. Radni čovek ima otprilike 110 vožnji u toku meseca, a penzioner 98... Oni su jako mobilni i po statistici iz 2011. u Beogradu ima 17% penzionera starijih od 65 godina - kazao je Milković.

On je najavio i da će GSP u budućnosti da se okrene domaćim proizvođačima autobusa i delova za tramvaje. Kako kaže, kvalitet Solarisa i KAF-a je nesporan, ali je njihovo održavanje preskupo, a na rezervne delove iz uvoza čeka se i po devet meseci.

Optimizacija znači više presedanja

ŠTEDNJA - Milković je najavio i optimizaciju mreže što će značiti bolju raspodelu putnika, ali i više presedanja. “To je u nadležnosti Direkcije za javni prevoz. Pokušavamo da optimizujemo prevoz da tamo gde postoje tramvaji, autobusi samo dovoze putnike do čvorišta. Na primer, da od Bloka 45 do Ušća ne idu i autobusi i tramvaji. Mesečni troškovi za gorivo su oko 420 miliona dinara, a GSP kompletnu struju za trolejbuse, tramvaje i naše zgrade plaća 25 miliona. To je budućnost”, kaže Milković.

Nastavak na 24sata...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta 24sata. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta 24sata. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.