Beograd: Manje autobusa, veća kontrola i kucanje karata

Izvor: Večernje novosti, 01.Sep.2014, 14:51   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Beograd: Manje autobusa, veća kontrola i kucanje karata

MANjE autobusa, obavezno overavanje karata za sve putnike, pojačana kontrola, uz početak školske godine i povratak Beograđana sa godišnjih odmora - siguran su recept za gužve u prevozu. Predstavnici gradske uprave, međutim, veruju da će efekti pomenutih mera, koje su od danas na snazi, biti - dobro naučena lekcija o plaćanju karata i povećana naplata. Prema rečima Gorana Vesića, gradskog menadžera, već se osećaju rezultati medijske kampanje za plaćanje karata. Prodaja je porasla >> Pročitaj celu vest na sajtu Večernje novosti << za 20 posto, ali prihod mora da bude mnogo veći, jer grad godišnje gubi 41 milion evra zbog neplaćanja prevoza. - Uprkos tome što će broj autobusa biti smanjen, građani to neće osetiti. U GSP su pripremili i rezervna vozila koja će u svakom trenutku biti na raspolaganju na linijama gde to bude potrebno. Promena cena karata neće biti, ali validacija je neophodna - rekao je Vesić. Karte će od danas kontrolisati skoro 500 kontrolora, 200 iz GSP i 284 iz „Apeksa“, a sa njima će ići i službenici Komunalne policije. Za to vreme na ulicama će, prema najavama Direkcije za javni prevoz, biti stotinak autobusa manje nego što je to uobičajeno za zimski red vožnje (neće biti smanjivan broj trolejbusa i tramvaja), ali se to, navodno, neće odnositi na jutarnji i popodnevni špic. Najveći problem mogla bi da izazove obaveza očitavanja personalizovanih karata, koja je ukinuta u septembru 2012. godine, upravo da bi se smanjile gužve prilikom uvođenja zimskog reda vožnje i otvorilo više prostora za kvalitetniju kontrolu.KADA SE BLOKIRAJU VALIDATORI? POSEBNO će zanimljivo biti videti kako će se ponašati kontrolori prilikom ulaska u pune autobuse. Ranije je važilo nepisano pravilo da validatori ne smeju da se blokiraju dok vozilo ne odmakne 70-100 metara od stanice, koliko je procenjeno da je potrebno vremena da bi svi „otkucali“ svoje karte. Međutim, upravo to je često dovodilo do sukoba putnika i kontrolora. Posle tačno dve godine, sa istim razlogom, stara pravila se vraćaju. Veru nadležnih da će sve proteći bez većih problema i kašnjenja ne deli ni većina građana, niti vozači javnog gradskog prevoza. Poučeni iskustvom od pre neku godinu, kada su kašnjenja varirala od minimum 20 minuta, pa nadalje, u zavisnosti od linije i doba dana, Beograđani slute kolaps. PROMENE U PANČEVU I u Pančevu će od danas na snazi biti zimski red vožnje, što znači da će na ulicama biti veći broj vozila. To, međutim, ne važi za međumesne linije, odnosno promena neće biti u saobraćanju prema Beogradu gde će vozila kretati, kao i do sada, na svakih 15 minuta. Karta Pančevo - Beograd u jednom pravcu košta 120, dok je povratna 180 dinara.IZGORELO VOZILO NA LINIJI 305 DVA autobusa-buktinje u poslednja dva dana obasjala su put pooštrenim merama koje Grad uvodi u javni gradski prevoz. Vozilo na liniji 305 u nedelju je oko 17 časova potpuno izgorelo u naselju Kaluđerica. Srećom, povređenih nije bilo. A samo dan ranije kod Bogoslovije zapalio se autobus pun putnika na liniji 108. Za tili čas dim je ispunio vozilo, zbog gušenja jedan od putnika je zatražio pomoć lekara.

Nastavak na Večernje novosti...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Večernje novosti. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Večernje novosti. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.