Prva vožja: MINI Countryman

Izvor: B92, 30.Apr.2017, 10:07   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Prva vožja: MINI Countryman

MINI je vrlo ambiciozno krenuo u osvajanje krosover segmenta malih automobila. Novi Countryman predstavili su pompezno u centralnom delu Engleske, a potrudili su se da upotrebe svu najnoviju i najbolju tehniku koja im je na raspolaganju iz BMW-ove kuhinje.

Tekst - Ivan Katunac; Izvor - Auto Magazin

MINI pokušava da se probije kao retro/sportski ogranak premijum brendova i pri tome ne bira način i sredstva >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << da postigne cilj.

BMW (matična kompanija MINI-j) je organizovao upoznavanje sa novim modelom u Engleskoj, zemlji u kojoj je brend nastao, ali i tamo gde se automobili još uvek proizvode.

MINI jeste ponikao u Engleskoj, ali su se domaćini potrudili da nam na najluksuzniji i najsuptilniji način pokažu da su Bavarci gazde.

Promocija je ekskluzivna, i tek po jedan, ili dva novinara iz svake zemlje imaju priliku da učestvuju. Na aerodromu nas dočekuje uštogljeni stariji gospodin koji bi mogao da glumi batlera u bilo kojoj holivudskoj "limunadi".

Ulazimo u produženu verziju limuzine BMW Serije 7 i krećemo u avanturu obeleženu luksuzom, prestižom, ali i mnogim novim stvarima kojima smo morali da se prilagodimo.

Odlično isplanirana ruta polazi od seoskog gazdinstva preuređenog u vrhunski hotel, za dve klase luksuzniji od bilo kojeg od izvikanih hotelskih lanaca.

Po ogromnom imanju razvoze nas klasičnim MINI-jima, tek da se podsetimo šta je revolucija i evolucija automobila i da današnji MINI u stvari nema ni najmanje dodira sa nekadašnjim gradskim mališanima, osim eventualno publike željne pažnje i kvalitetnih automobila.

Prezentacija automobila svakako ne može da protekne bez najmanje dve dobro osmišljene rute od nekoliko stotina kilometara.

Sve bi bilo u redu da se ne nalazimo u Britaniji u kojoj se, je li, vozi "pogrešnom" stranom puta sa volanom smeštenim na desnoj strani. OK, iskusni smo, ali opet moramo da se borimo iz petnih žila svemu onome što su nas učili od malena i što nam je usađeno u neokorteks, odnosno povezano sa motoričkim funkcijama.

Dakle, umesto da prvo gledamo nalevo i tu očekujemo saobraćaj, treba prvo pogledati desno. Nije lako u brzini ni u običnoj "T" raskrsnici, a kamoli u kružnim tokovima kojih na našoj programiranoj ruti ima desetak.

Druga briga je pozicioniranje automobila na putu, naročito kada je u pitanju magistrala i lokalni putevi koji su izuzetno uski i ne previše dobro obeleženi.

Sve vreme se osećate neobično, kao da pretičete i stalno priželjkujete da se vratite u desnu traku. Takođe je neobičan način na koji "nišanite". Pokušavate da pronađete reper preko desne ivice haube i pri tome po pravilu (sve kolege su nam priznale isto) vozite previše blizu desne ivice.

Na svu sreću, uvek su dvoje u automobilu, pa je kolegijalna pomoć spasla "obraz". Automobili su vraćeni čitavi, a utisci u vožnji novog automobila su više nego dobri.

Predstavnici fabirke kažu da su svesni da je prva generacija Countrymana bila previše mala i tesna da bi mogla da posuži kao pravo porodično vozilo. Zbog toga je osnovni zadatak bio povećanje kabine.

Kao osnova poslužila je mahanička platforma novog BMW X1. Od njega su preuzete i mehaničke komponente, poput sistema za prenos snage na sve točkove, kao i neki motori i menjači.

Novi krosover duži je 20 i širi tri centimetra i dok je visina nepromenjena, zbog čega deluje proporcionalnije i elegantnije.

Ono što je verovatno najvažnije za korisnike je da je međuosovinsko rastojanje povećano za 75 milimetara, koji su direktno otišli na povećanje prostora za kolena putnika na zadnjoj klupi.

Sada je Countryman sasvim pogodan za relativno udoban prevoz četiri odrasle osobe. Peti putnik imao bi problema sa stopalima zbog naglašenog centralnog tunela, što je generalno problem kod ove vrste automobila.

Kabina je, prateći dizajn karoserije, zamišljena u retro stilu. Naravno, ništa drugo i ne bi bilo moguće sa potpisom MINI.

Ipak, primećujemo da je kvalitet materijala, pa i obrade bolji nego ikada. Očigledna je namera da se poboljša utisak prilikom boravka u kabini. Pre svega tu mislimo da ambijentalno osvetljenje čije boje i intenzitet mogu da se podešavaju.

Za početak prodaje odabrana su četiri motora i dve vrste menjača.

Svaki od motora može da se kombinuje sa pogonom na prednje, ili na sva četiri točka, kao i sa manuelnim, ili automatskim menjačem.

Osnovni model, Cooper, opremljen je trocilindarskim turbo benzincem zapremine 1.5 l sa 136 ks i još boljim obrtnim momentom od 220 Nm.

Cooper u dizel verziji ima dvolitarski četvorocilindraš sa 150 "konja" i 330 Nm, dok jači SD razvija 190 ks i 400 Nm.

Najjača verzija trenutno je Cooper S koja ima dvolitarski četvorocilindarski turbo benzinac snage 192 ks i maksimalnog obrtnog momenta od 280 Nm.

Ako vam trenutni izbor motora, pogona i transmisije nije dovoljan, uskoro stiže i ekološka varijanta "Plag-in hybrid", kao i sportski JCW (John Cooper Works) sa 231 ks.

"Auto magazin" je nova edicija najstarijeg automobilskog časopisa u Srbiji.

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.