Toyota
Toyota

Japanska kompanija Tojota je trenutno jedan od najvećih proizvođača automobila na svetu. 1933. godine je osnovana kao odeljenje kompanije Tojota automatik lum vorks, četiri godine kasnije kompanija dobija naziv Tojota motor co, a prvo vozilo je proizvedeno 1935. godine.

Još dve godine zatim Tojota usvaja naziv pod kojim je znamo i danas, Tojota motor korporacija. Tojota motor korporacija je japanski proizvođač automobila i trenutno danas najveći svetski proizvođač automobila. Osim pod Tojotinom značkom kompanija svoje automobile prodaje i pod markama Leksus i Sion.

Sadržaj i kompaniju je od samog njenog nastanka vodio Kiičiro Tojoda. Posle drugog svetskog rata, Tojoda se izdvaja od drugih proizvođača po upotrebi havarisanih kamioneta kako bi pravila reciklirana vozila. Inovativnost i pronalaženje prilike tamo gde je na prvi pogled i nema ostali su zaštitni znak ove velike kompanije sve do danas. Mnogi stručnjaci za biznis pokušavali su da proniknu u formulu uspeha japanskog giganta. I došli su do nekoliko razloga koji stoje iza ovako velikog uspeha. To su dugoročno planiranje, umesto prilagođavanja postojećim trendovima Tojota se oslanja na dugoročnu strategiju, odnosno proizvodnju automobila koji će moći da se vozi još dugi niz godina. Primer takvog vozila jeste hibridni Prius, koji je predstavljen 1997. godine a model je i danas tražen.

Sa cenama benzina koje stalno rastu i trendom uvođenja ekoloških vozila, može se reći da vreme ovog automobila zapravo tek sada dolazi, iako je na tržištu prisutan već gotovo dve decenije. Poseduje studioznu brzinu, na prvi pogled je kontradiktorno ali Tojotini dobavljači znaju da se požale na ovu kompaniju i da je potrebna čitava večnost da donese neku odluku.

To je zato što se sve njene odluke naslanjaju na istraživanja i marketing, pa se tek onda iznose pred čelne ljude kompanije. Kada Tojota donese odluku u proizvodnji nekog automobila, sve počinje da se odvija velikom brzinom. Zbog toga ona važi za proizvođača koji je u mogućnosti da lansira proizvod na tržište daleko brže od svih svojih konkurenata.
Tojota poseduje otvorenost, kompanija je mnogo važnih lekcija naučila od Forda, i od njegovih proizvodnih linija i teorija biznis gurua Edvardsa Deminga.

Tako je i ona na američkom tržištu dobila odličan deo tržišnog kolača, što za jednu kompaniju iz Japana nije bilo lako na početku ovog poduhvata. Decenijama kasnije Tojota i dalje prednjači u predviđanju potreba svojih kupaca, a nekad se desi da u tome uspe bolje nego lokalni proizvođači za koje se smatra da lakše mogu da dopru do svojih kupaca i čuju šta kupci najviše žele.

Tojota poseduje skromnost, primer toga je Ceo Tojota, kompanija je naglasila važnost timskog rada spram isticanja raznih pojedinaca. Tojota ne vidi svoje zvaničnike većim od same kompanije i njenog ugleda, niti od kupaca, kao ni od sopstvenih proizvoda. Mnogi je danas zato smatraju skromnom kompanijom, čiji se istočnjački principi zajedništva posebno ističu u zapadnjačkim društvima usmerenim na kultove ličnosti. U Tojotinim fabrikama i firmama, čak ni menadžeri nemaju svoja rezervisana parking mesta, što je u drugim fabrikama nezamislivo. Baš zato je Tojota i jedinstvena na svetu.

Tojota je posvećena svojim istraživanjima i radovima, i insistira na stalnom unapređivanju pa se strogo vodi računa o gubicima, zastarelim resursima, nedostatku vremena, otpadu. Za Tojotu se govori da nije od onih kompanija koje će kada imaju proizvod koji se dobro prodaje i prihvaćen je, veoma brzo svoju pažnju usmeriti na neke druge inovacije. Kod Tojote je drugačije, ako njeni zaposleni jednom uspeju da sklope haubu za osam minuta, nakon toga će biti u potrazi kako da isto izvrše za pet minuta, i još manje, i tražiće način sve dok ga ne nađu.

Ove godine je agencija Interbrend proglasila Tojotu za najvredniji automobilski brend, tada je predstavljen i novi proizvod kompanije jahta Ponam 31. Tojota se bavi i ostalim radnjama, pravi i proizvodi čamce, robote, kuće, viljuškare i ručne viljuškare, šivaće mašine, ku kodove, autobuse.

Ovlašćenom partneru Tojote u Srbiji je dodeljena Tojotina evropska nagrada za zadovoljstvo kupaca za rezultate postignute u protekloj godini.


Stranica: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Laser koji “laserski” skida koroziju s podvozja Toyote 4Runner

Laser koji “laserski” skida koroziju s podvozja Toyote 4Runner

Pogledajte kako se podvozje stare Toyote 4Runner transformiše od starog i zarđalog u bolje nego novo.Uklanjanje korozije laserom blizu je nečega što bismo mogli da nazovemo magijom, te je shodno tome stara, zarđala Toyota 4Runner pretvorena u vozilo koje kao da je sišlo s proizvodne linije. I Am Detailing YouTube kanal nedavno je dobio priliku da temeljno, detaljno obradi i kozmetički renovira treću generaciju 4Runnera, koristeći sve „fensi“ alate koji su mu na raspolaganju. Nakon...

Izvor: AutoBlog, 23.Apr.2024

Detaljnije >>

Najavljen hibridni BYD Shark

Najavljen hibridni BYD Shark

BYD je potvrdio da će njegov prvi pikap poneti naziv Shark, dok će zvanična promocija biti održana za nekoliko dana na sajmu automobila u Pekingu. Kineska kompanija je takođe najavila da će u novom kamionetu predstaviti i novi plug-in hibridni pogon pod nazivom DMO (dual-mode off-road) za koji se kaže da optimizuje off-road performanse. BYD tek treba da otkrije tehničke specifikacije, ali se očekuje da će Shark ponuditi pogon na sva četiri točka i performanse konkurentne sa potpuno...

Izvor: AutoBlog, 22.Apr.2024, 22:18

Detaljnije >>

Toyota povlači novi Prius na korektivnu intervenciju

Voda može da prouzrokuje kratak spoj u elektronskim bravama, što za posledicu ima neočekivano otvaranje vrata.Toyota je izdala poziv na korektivnu intervenciju za novi Prius, jer može da dođe do iznenadnog otvaranja zadnjih vrata izazvanog kratkim spojem. Ovaj opoziv se odnosi na oko 55.000 Priusa iz 2023. i 2024., kao i Prius Prime (plug-in hibrid) modela u SAD. Vlasnici bi trebalo da obrate pažnju na informacije koje je Toyota izdala povodom poziva na korektivnu intervenciju, koji bi trebalo...

Izvor: AutoBlog, 22.Apr.2024

Detaljnije >>

Da li je "Tojota" ipak bila u pravu?

"Tojota" je poslednjih godina trpela mnogo kritika zbog odluke da ne prati dominantni trend masovnog prelaska na proizvodnju automobila na čisto električni pogon...

Izvor: Kamatica.com, 22.Apr.2024

Detaljnije >>

Toyota sprema nešto veliko

Toyota sprema nešto veliko

Niko ne zna o čemu se tačno radi Kada Toyota nešto sprema, to je uvek veliko i izaziva pažnju celog sveta. Sada je zatražila pomoć dve kineske kompanije za razvoj novog sistema za pomoć vozaču (ADS). S jedne strane, to uključuje veliku IT grupu Huawei, koja razvija softver, a s druge strane start-ap Momenta iz Pekinga, koji daje hardver za nove automobile. To proizlazi iz članka na kineskom portalu Tencent News.Kako navodi Index.hr, detalji o funkcionalnosti novog ADS-a trenutno nisu...

Izvor: AutoBlog, 21.Apr.2024, 20:35

Detaljnije >>