KURIR U FRANCUSKOJ: Vozili smo električne smart modele

Izvor: Kurir, 21.Mar.2017, 01:10   (ažurirano 02.Apr.2020.)

KURIR U FRANCUSKOJ: Vozili smo električne smart modele

.

Nemački „Smart“ je proteklu godinu završio s najboljim rezultatom od kada postoji, a najvažnija novost za 2017 jeste elektrifikacija sva tri modela - „fortu“, „forfor“ i kabrioleta

U kvalitete ovih četvorotočkaša sa električnim motorima uverili smo se tokom test-vožnje u prelepom Tuluzu i njegovoj okolini Nažalost, kabriolet verzija nije bila dostupna, ali zato su „fortu“ i „forfor“ ostavili više nego ubedljiv utisak i s pravom poneli epitet >> Pročitaj celu vest na sajtu Kurir << najnaprednijih gradskih vozila današnjice

Model za dvoje

„Fortu“ najnovije generacije, čiju smo verziju sa odličnim turbobenzinskim motorom imali prilike da isprobamo ranije u Kelnu, sada donosi novu dimenziju upotrebljivosti sa električnim motorom Snaga iznosi 81 KS, maksimalni obrtni moment je 160 Nm, a kapacitet litijum-jonske baterije 17,6 kilovat-časova Odziv na gas je momentalan (sporiji ukoliko je uključen EKO mod), a rad automatskog menjača odličan, pa ubrzanje deluje mnogo ubedljivije od fabrički navedenih 11,5 sekundi od 0 do 100 km/h Maksimalna brzina iznosi 130 km/h, a autonomija s punom baterijom 160 kilometara, što je više nego dovoljno za najmanje nekoliko dana obavljanja svih potreba jednog prosečnog evropskog vozača, koji, prema statistici, prelazi 35 kilometara dnevno S obzirom na dužinu od 2,695 mm i krug okretanja od svega 6,95 metara, izlišno je govoriti kako se „fortu“ snalazi u gradu Cena u Nemačkoj je od 21940 evra

Model za četvoro

Verzija za četiri osobe „forfora“ znatno je praktičnija od manjeg modela, jer može prevesti više putnika i više prtljaga Zahvaljujući većem međuosovinskom rastojanju, „forfor“ je udobniji i bolje reaguje na neravnine na putu, bilo da su u pitanju udubljenja, bilo ispupčenja Uzevši sve to u obzir, ovaj odlični gradski mališa može da posluži i za duže destinacije Pogon je isti kao u „fortu“ verziji, a performanse su neznatno slabije Ubrzanje iz mesta do „stotke“ iznosi 12,7 sekundi, maksimalna brzina je takođe ograničena na 130 km/h, a autonomija s punom baterijom je 155 kilometara Cena u Nemačkoj je od 22600 evra

Baterija

USKORO BRZI PUNJAČ U EU

Baterija se u SAD i Velikoj Britaniji uz pomoć „volboks“ punjača puni za dva i po sata, dok je u zemljama EU za to potrebno oko tri i po sata Međutim, od jeseni će u Evropi biti dostupan brzi punjač pomoću kog će se za manje od 45 minuta baterija napuniti do 80 odsto, odnosno za 15 minuta punjenja autonomija se povećava za 40 kilometara Inače, garancija na bateriju je osam godina, odnosno 100000 pređenih kilometara

Autor: Aleksandar Bečić

Nastavak na Kurir...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Kurir. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Kurir. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.