KAKO DO ZARADE: Na gajenju povrća i cveća uzmite 11.000 evra

Izvor: Kurir, 28.Maj.2016, 05:20   (ažurirano 02.Apr.2020.)

KAKO DO ZARADE: Na gajenju povrća i cveća uzmite 11.000 evra

.

BEOGRAD - Poljoprivredna domaćinstva koja gaje povrće i cveće ekonomski su najjača i imaju najveći zarađivački potencijal, ali se samo 1,4 odsto seoskih gazdinstava bavi ovom proizvodnjom

Dragovan Milićević, ekonomista, u svojoj analizi navodi da je osnovna karakteristika srpske poljoprivrede niska ekonomski dodana vrednost po domaćinstvu

Klimatski aspekt

- Najveći zarađivački potencijal je kod proizvodnje povrća i cveća, >> Pročitaj celu vest na sajtu Kurir << prosečna ekonomska vrednost gazdinstava specijalizovanih za ovu proizvodnju je 10829 evra Na dnu lestvice, po prosečnoj ekonomskoj snazi, nalaze se gazdinstva specijalizovana u proizvodnji vinove loze i voća - ukazuje Milićević i dodaje da je pravo pitanje zašto se samo 1,4 odsto domaćinstava bavi povrćem i voćem jer s klimatskog aspekta i aspekta kvaliteta zemlje Srbija ima izrazito povoljne uslove za gajenje ovih kultura

Veća gradnja plastenika s kontrolisanim uslovima znatno bi povećala ponudu povrća na tržištu i skratila sezonu kad se povrće uvozi, odnosno kad trgovci na povećanu tražnju reaguju uvozom

- To je naročito izraženo kod paradajza, kupusa, krastavaca i paprike kao najznačajnijih uvoznih povrtarskih kultura Bez obzira na relativno velika ulaganja, novac se vraća u proseku treće godine od zasnivanja pune proizvodnje - ističe on

Kratkoročno razmišljanje

Drago Cvijanović, agroekonomista, kaže za Kurir da u agraru postoje ciklusi, jedna godina je povoljna za nešto, pa cene odu gore, onda svi krenu to da gaje i obrnuto

- Nažalost, seljak razmišlja kratkoročno, a tri stvari mu najviše nedostaju - specijalizacija, organizacija i interesno povezivanje Nema ozbiljne proizvodnje ako nema specijalizacije, uz poštovanje specifičnosti područja Organizacija kroz zadruge ili klastere je, takođe, neophodna, kao i interesno povezivanje svih u lancu od njive do trpeze tako da svako zna koliki je njegov procenat - proizvođač, institut, banka, izvoznici, špediteri - neka vrsta franšiznog odnosa Na kraju, i turizam je velika šansa za selo - objašnjava on

Autor: Vladimir Spasić,Foto: Thinkstock

Nastavak na Kurir...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Kurir. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Kurir. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.