25.05.2015 ::: Bosch na Međunarodnom simpozijumu o motorima u Beču 2015

Izvor: AutoMagazin, 25.Maj.2015, 17:00   (ažurirano 02.Apr.2020.)

25.05.2015 ::: Bosch na Međunarodnom simpozijumu o motorima u Beču 2015

Zakonodavci propisuju ekonomična vozila s niskom emisijom. Kupci automobila žele vozila koja su sigurna i koja pružaju bolju udobnost i rad motora. Na Međunarodnom simpozijumu o motorima u Beču 2015. Bosch je predstavio brojne inovacije koje ispunjavaju sve ove zahteve...

„Boschova tehnologija čini automobile efikasnijim, udobnijim i zabavnijim za vožnju”, izjavio je Dr. Rolf Bulander, član upravnog odbora kompanije Robert Bosch GmbH i predsednik poslovnog područja Rešenja >> Pročitaj celu vest na sajtu AutoMagazin << za mobilnost. Sva tri aspekta ujedinjena su u Boschovom sistemu povećanja obrtnog momenta i obnavljanja energije. U novom evropskom ciklusu vožnje, 48-voltni hibrid može (na temelju kompaktne klase) da smanj emisiju CO2 za 7 posto. Zahvaljujući mogućnosti električne vožnje u praznom hodu, automobil omogućuje laganu vožnju i na zahtev može da dosegne do 150 Nm obrtnog momenta više.

reklama

Povezani elektronički horizont: efikasnost zahvaljujući podacima u stvarnom vremenu

Inovacijski napredak u će sledećih nekoliko godina da promeni automobilske pogonske sklopove. „Elektrifikacija i povezivost još će više da unaprede benzinske i dizel motore”, predviđa Bulander. „Bitovi i bajtovi čine automobile efikasnijim.” Električna vozila imaju veliku korist od povezanosti. Sigurnija su, efikasniji i zabavnija za vožnju. Primer toga je povezani elektronski horizont. Boschova tehnologija u budućnosti će pružati nužne informacije o prometu, na primer o gradilištima, gužvama u saobraćaju i nesrećama u stvarnom vremenu. Na temelju toga biće moguće poboljšati postojeće funkcije poput start-stop sistema. Istovremeno, priključni hibridi mogu da upotrebljavaju sistem da bi proveli predvidivu radnu strategiju. Takve tehnologije mogu smanjiti emisiju CO2 za dvocifren procenat.

Većina novih automobila će voziti na fosilna goriva čak i nakon 2020. god.

U svojoj prezentaciji, Bulander je tvrdio da će motori s unutaršnjim sagorevanjem ostati osnova efikasne mobilnosti. Čak i za deset godina većina novih vozila u svetu će voziti na fosilna goriva. Evropa, SAD i Kina u tom će razdoblju dodatno povećati pravne zahteve za efikasnost motora. Od 2021. godine gornja granica emisija prosečnog novog automobila u EU će iznositi 95 g CO2 po kilometru. S obzirom na trenutno stanje, napredak u načinu dizajniranju motora trebao bi da omogući postizanje tih vrednosti. Emisije CO2 benzinskog motora malih automobila mogu da se smanje na 85 g po kilometru, a ta brojka za dizel motor čak može biti manja od 70 g po kilometru. Poboljšana aerodinamika i smanjenje trenja točka mogli bi opet da dovedu do daljih poboljšanja. Vozilima vrhunske klase i gradskim terencima biće potrebna dodatna elektrifikacija.

Inženjeri usmeravaju pažnju na stvarne emisije iz automobila

Osim toga što trenutno pokušavaju da smanje emisije, inženjeri se sve više usredsređuju na stvarne emisije iz automobila. Evropska unija raspravlja o uvođenju ispitivanja stvarne emisije vožnje 2017. godine. Ova metoda merenja emisije kod dizel automobila usredsređena je pre svega na emisije azot-oksida i ugljen-monoksida u stvarnim situacijama tokom vožnje. Kod automobila s direktim ubrizgavanjem benzina, fokus je na nivou čestica koje emituju. Brojna vozila koja se trenutno proizvode već imaju izuzetno male emisije, na primer tokom naglog ubrzavanja i velikih brzina. Sada je vreme da se ova mogućnost iskoristi i da se razviju isplative tehnologije koje će omogućiti usklađenost s normama bez obzira na uslove tokom vožnje. Bosch je na Međunarodnom simpozijumu o motorima u Beču predstavio nekoliko metoda koje podupiru to nastojanje. Bulander je stavio poseban naglasak na međusobno povezivanje domena elektrifikacije, automatizacije i povezanosti: „Bosch okuplja te aspekte u vozilima i stvara savršene sisteme”, izjavio je.

Primer takvog pristupa je inovativni sistem direktnog ubrizgavanja s laserski izbušenim otvorima za raspršivanje na benzinskom motoru. Precizne ivice otvora vrtložno ubrizgavaju gorivo u komoru za sagorevanje tako da sagoreva vrlo efikasno. Povećanje pritiska ubrizgavanja s 200 na 350 bara smanjuje emisiju čestica na još manji nivo, pogotovo na tačkama visokog opterećenja i dinamičkog delovanja motora. Bosch je ovu poboljšanu verziju sistema direktnog ubrizgavanja benzina prvi put predstavio na Simpozijumu o motorima u Beču.

Kod dizel motora elektrifikacija smanjuje emisije azot-oksida odmah u motoru, čineći tako obradu izduvnih gasova još efikasnijim. Bulander je to demonstrirao predstavljanjem Boschovog novog 48-voltnog sistema povećanja obrtnog momenta i obnavljanja energije. Primenom povećanja obrtnog momenta sistem može primetno da smanji neobrađene gasove azot-oksida, pogotovo kod velikih opterećenja ili pri ubrzavanju. Ovde je ključni faktor da taj efekt smanjuje emisije direktno na mestu sagorevanja do 20 posto. Tako se uveliko smanjuju emisije iz izduvnih cevi: Bosch smatra da bi taj sistem mogao da katalizatoru smanji emisije azot-oksida do 80 posto. Elektrifikacija će takođe povećati nivo efikasnosti sistema temeljenih na urei (katalizatori SCR). Ove metode primene za obradu izduvnih gasova troše mnogo manje sredstva AdBlue, što znači da se ne mora toliko često ponovno puniti.

PR

Nastavak na AutoMagazin...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta AutoMagazin. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta AutoMagazin. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.